Home » D:News » Pierderea biodiversitatii va imbolnavi Terra

Pierderea biodiversitatii va imbolnavi Terra

Publicat: 23.04.2008
Omenirea se poate confrunta cu un val de imbolnaviri fara precedent in cazul in care nu va reusi sa conserve plantele si animalele care sunt folosite astazi pentru a produce antibioticele si alte tratamente necesare bolnavilor, anunta expertii de la United Nations Environment Programme (UNEP).

Pierderea biodiversitatii Pamantului a atins cote alarmante, anunta Achim Steiner, director executiv al UNEP, cel care subliniaza faptul ca nu mai putin de 16.000 de specii folosite in medicina sunt pe cale de disparitie. „Societatea umana este dependenta de natura in ceea ce priveste prevenirea si tratarea bolilor. De-a lungul istoriei, medicina si-a construit fundatiile pe plantele si animalele pe care le-a folosit ca tratamente. De aceea, trebuie sa luam masuri urgente pentru a salva biodiversitatea”, a declarat acesta in cadrul unei conferinte de presa.

Steiner si-a sustinut pledoaria prin exemplul unei specii de broasca descoperita in Australia in 1980. Testele efectuate asupra acesteia au oferit un potential tratament pentru ulcerul digestiv, boala care afecteaza sute de milioane de persoane in intreaga lume. „Acea specie a disparut acum pentru totdeauna si odata cu ea au disparut si secretele care putea duce la eradicarea acestei boli. Neintelegerea biodiversitatii si a importantei acesteia reprezinta o tragedie”, subliniaza Achim Steiner.

David Suzuki, cercetator canadian si activist GreenPeace, a intarit declaratiile colegului sau, acuzand economia mondiala de degradarea accentuata a mediului.
„Ne oferim zi de zi iluzia ca totul este bine, iar tot ceea ce facem este sa devenim din ce in ce mai bogati. Insa efectele acestor actiuni le vor suferi copii si nepotii nostri…totul in numele stiintei. Desi pare radicala, o masura necesara o reprezinta atenuarea dezvoltarii industriei si a economiei. Mediul este cel pentru care trebuie sa luptam indiferent de costuri”, a concluzionat acesta.