Home » D:News » De la T-rex la gaina

De la T-rex la gaina

Publicat: 05.05.2008
Gainile si strutii sunt cele mai apropiate rude ale lui T-rex, infricosatorul dinozar preistoric, se anunta intr-un studiu realizat la Universitatea Harvard si publicat in revista de specialitate, Science.

Similaritatile dintre scheletele pasarilor de astazi si cele de T-rex au sugerat de multa vreme oamenilor de stiinta faptul ca intre cele doua specii ar putea exista o puternica legatura genetica. Analiza, in premiera, a unor proteine din fosilele carnivorului preistoric a demonstrat ca descendentii acestuia sunt nimeni altii decat strutii si gainile de astazi.

„Obtinerea colagenului din oasele de T-rex si studierea acestuia au dus la o concluzie surprinzatoare: acesta este aproape identic cu cel obtinut din oasele de gaina”, anunta John M. Asara, unul dintre coautorii studiului. „Din pacate, nu am putut obtine nicio mostra de ADN din fosilele dinozaurului”, declara acesta.

Concluziile studiului arata faptul ca grupul de dinozauri din care facea parte T-rex se inrudeste mai degraba cu pasarile decat cu reptilele moderne, cum ar fi aligatorii sau soparlele.

Cercetatorii au studiat si materiale fosile de la un mastodont si au determinat, asa cum era de asteptat, o legatura genetica puternica a acestuia cu elefantii de astazi.

Sursa:Discovery