Home » D:News » Rechinii dominau marile chiar si in epoca dinozaurilor

Rechinii dominau marile chiar si in epoca dinozaurilor

Publicat: 13.05.2008
Concluziile paleontologilor de la William Patterson University din Alabama conchid asupra faptului ca pradatorii Alfa din marile care odinioara scaldau tarmurile statului Alabama, erau rechinii. Conform resturilor osteologice descoperite, existau zeci de specii de rechini preistorici unii dintre ei de dimensiuni gigantice.

Ultimele descoperiri au constat in mai multe situri fosilifere care contineau dintii rechinului Scapanorhynchus texanus, un rechin preistoric cunoscut in cercurile paleontologilor americani sub numele de Rechinul Spiridus din Texas. Aceasta specie a trait acum aproximativ 78,8 -79,2 milioane ani. “Judecand dupa depozitele de dinti descoperite pana in prezent in Alabama, numeroase specii de rechini traiau aici in perioada Cretacicului, de altfel toata Coasta de Est a Statelor Unite abunda in depozite fosilifere unde pot fi gasiti dinti de rechini, cu specificatia ca cea mai mare concentratie a depozitelor fosilifere se afla pe teritoriul de azi al statului Alabama “, declara profesorul Martin Becker, paleontolog in cadrul William Patterson Univerity.

Cecetatorii au folosit o varianta aunui izotop de strontium pentru a determina cu exactitate varsta materialului biologic fosilizat extras din dinti. Studiul a 15 asemenea dinti fosili a relevant faptul ca acesta specie de rechin atingea dimensiuni gigantice de aproximativ 18 metri lungime, si se hranea preponderent cu pesti si moluste. O alta descoperiere a vizat informatia adusa de emailul exterior al dintilor, studiul acestuia a adus cercetatorilor mai multe informatii decat dentina propriu-zisa, determinand pe viitor studierea cu prisosinta a emailului dentar al rechinilor fosili. Rechinii au un schelet cartilaginos, singura parte osoasa a corpului lor este reprezentata de dinti, acestia sunt de altfel singurele ramasite care se pot fosiliza dintr-un cadavru de rechin.