Home » D:News » O noua fosila ar putea reprezenta veriga lipsa a amfibienilor

O noua fosila ar putea reprezenta veriga lipsa a amfibienilor

Publicat: 23.05.2008
Osul are o vechime de circa 290 milioane ani si a fost descoperit in Texas de catre un paleontolog din cadrul Smithsonian Institute, la mijlocul anilor ’90.

Pana in 2004,  fosila a fost uitata pe un raft,pana cand a fost redescoperita si studiata.
“Cred ca avem de a face cu un adevarat amfibian prototip atat de vechi,  incat credem ca a fost stramosul deopotriva al broastelor si al salamandrelor, un fel de broasca-salamandra”, declara Jason Andersen, biolog in cadrul Universitatii din Calgary, Canada.
Gerobatrachus hottoni arata probabil ca o salamandra cu coada scurta si cap de broasca. Se crede ca acest amfibian fosil este veriga lipsa din grupul batracienilor,  stramosi ai amfibienilor moderni, denumiti temnospondili, probabili primii batracieni evoluati direct din pestii dipnoi si crossopterygieni.
John Bolt, curator al Field Museum din Chicago, Illinois este de parere ca aceasta este fosila celui mai vechi animal terestru vertebrat, cu siguranta genul de amfibian din care au evoluat primele reptile.
“Oricum, amfibienii sunt un grup de animale foarte vechi pe Terra, dar sa descoperim o fosila a unui stramos comun atat de indepartat al acestora, este cu siguranta un eveniment paleontologic comparabil cu descoperirea primelor mamifere.”, sustine Bolt.