Home » D:News » Aciditatea oceanelor a atins cota critica

Aciditatea oceanelor a atins cota critica

Publicat: 26.05.2008
Dioxidul de carbon eliminat in atmosfera in urma activitatilor umane a creat o aciditatea atat de mare in apa oceanelor incat acestea isi devoreaza, practic, aproape orice forma de viata, de la corali pana la scoici, stele de mare si chiar cochiliile melcilor marini, se anunta intr-un studiu realizat de Pacific Marine Environmental Laboratory din Statele Unite ale Americii.

Biologii marini observasera deja fenomenul acidificare a oceanelor, fenomen ce incepuse in urma cu mai multe decenii. Ceea ce li se pare acestora surprinzator este rapiditatea cu care s-a raspandit, intanzindu-se, in prezent, pe toata coasta nord-americana, din Mexic pana in nordul Canadei, anunta cercetatorii.

„Impactul aciditatii oceanelor este unul extrem de daunator pentru biodiversitatea marina. Faptul este cu atat mai ingrijorator cu cat coastele continentului nostru devin sterpe chiar in timp ce vorbim”, declara Richard Feely, biolog in cadrul Pacific Marine Environmental Laboratory.

Activitatile naturale, asa cum este respiratul, elimina anual in atmosfera cantitati uriase de dioxid de carbon. Cu toate aceste, in ultimii doua sute de ani, emisiile au crescut la un nivel alarmant datorita arderii combustibililor fosili. Oceanele au absorbit in ultimele doua secole o cantitate de 525 miliarde de tone de dioxid de carbon, circa 22 de milioane de tone anual. Acest lucru a modificat compozitia chimica a oceanelor, facandu-le acide si, practic, imposibil de populat cu vietati marine cu exoschelet.

„Daca am stopa in acest moment orice emisie de carbon in atmosfera, ar fi nevoie de circa 50 de ani pentru nivelul aciditatii din oceane sa scada, declara si Burke Hales, profesor de chimice oceanografuca la Universitatea din Oregon.

Sursa: MailOnline