Home » D:News » Maimutele capucin “citesc” simbolurile

Maimutele capucin “citesc” simbolurile

Publicat: 17.06.2008
La fel ca si oamenii, maimutele se folosesc de simboluri. De fapt, simbolurile au constituit o parte importanta a bagajului necesar evolutiei umane, avand o mare importanta in cadrul primelor comunitati umane. Unele studii recente sugereaza ca maimutele folosesc simbolurile in cadrul unor contexte variate.

Un nou studiu demonstreaza prezenta unor asocieri de genul simbol-imagine si simbol-actiune in cadrul maimutelor capucin, o specie primitive de maimute, care   s-au diferentiat de grupa hominizilor inca de acum 35 milioane ani. Intr-un experiment in premiera, cinci astfel de maimute capucin au fost determinate sa aleaga un anumit tip de hrana.
In prima faza, maimutele au ales intre diferite sortimente de fructe favorite, in faza urmatoare, cea a contextului simbolic, maimutelor li s-au prezentat cartoane pe care erau imprimate imaginile fructelor favorite.

Spre surpriza cercetatorilor, fiecare dintre cele cinci maimute a ales jetonul care desemna fructul favorit.
Concluzia finala este aceea ca maimutele inteleg si asociaza conceptual de simbol si chiar prezinta rudimente de gandire cognitive, asemanatoare cu cele ale copiilor de 2-3 ani.