Home » D:News » Genomul uman se modifica de-a lungul vietii

Genomul uman se modifica de-a lungul vietii

Publicat: 26.06.2008
Genomul uman individual se schimba de-a lungul vietii, influentat de factorii de mediu si nutritionali, ceea ce poate explica de ce anumite boli, precum cancerul, apar cu timpul.

Cercetatorii de la Johns Hopkins University au aflat de ce asa-numitele marci epigenetice din structura ADN-ului se modifica in decursul unei vieti si de ce aceste schimbari sunt similare la membrii aceleiasi familii.
“Am inceput sa intelegem ca schimbarile epigenetice stau la baza medicinei moderne, deoarece, spre deosebire de ADN, care este acelasi in fiecare celula, marca epigenetica se poate modifica in functie de mediu si dieta individuala”, a declarat Andrew Feinberg, profesor de biologie moleculara si genetica. “Epigenetica joaca un rol important in cazul unor boli ca diabetul, autismul sau cancerul.”, continua acesta.

Studiul a fost efectuat pe 600 de persoane si s-a desfasurat pe parcursul a mai multi ani, pentru a putea masura corect variatiile care au loc in procesul de metilare (proces de fixare a unei grupari metil pe o molecula). In aproximativ o treime din cazuri, metilarea a suferit modificari importante de-a lungul anilor.
“Ceea ce am observat este o schimbare vizibila in decursul timpului, dovada faptului ca marca epigenetica se schimba cu varsta”, a adaugat Daniele Fallin, profesor de epidemologie la Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health.