Home » D:News » Canada va lansa un nou telescop in spatiu

Canada va lansa un nou telescop in spatiu

Publicat: 01.07.2008
Industria spatiala canadiana vrea sa demonstreze ca stiinta poate face o treaba buna, chiar daca vine in pachete mici.

In timpul saptamanii trecute, Agentia Spatiala Canadiana a anuntat ca pregateste lansarea unui aparat numit Near Earth Object Surveillance Satellite (NEOSSat), un telescop de dimensiunea unei valize, capabil sa detecteze asteroizi si sa urmareasca sateliti aflati la altitudini foarte inalte sau sa identifice materie din spatiu.

NEOSSat continua succesul predecesorului sau, MOST (Microvariability and Oscillations of STars), un satelit cu o greutate de 60 de kilograme, care avea o misiune de observatie a unor stele, si care a fost lansat in 2003.
Ca si MOST, proaspatul observator are o greutate redusa, de numai 65 de kilograme, cu o apertura de 15 centimetri, mai mic decat telescopul unui astronom amator.

Bugetul elaborarii unui asemenea satelit este destul de mic, intreg procesul construirii, lansarii si operarii trebuind sa se incadreze in suma de 12 milionae de dolari.
Lansarea acestuia este programata pentru anul 2010, iar telescopul va fi inzestrat cu doua atuuri stiintifice: programul de cautare a asteroizilor, NESS (Near Earth Space Surveillance) si programul HEOSS (High Earth Orbit Space Surveillance), care va identifica si urmari satelitii si alte obiecte spatiale care orbiteaza in jurul Pamantului.

Sursa: CBC