Home » D:News » Ploaie pe Marte?

Ploaie pe Marte?

Publicat: 03.07.2008
Mostrele de solde pe planeta Marte, laolalta cu fotografiile realizate in ultimele cinci misiuni spatiale, arata, fara nicio indoiala, ca ploaia cadea din abundenta pe Planeta Rosie in urma cu miliarde de ani, se anunta in editia online a revistei Science.

Nu mai exista nici un dubiu ca Marte a fost, candva, o planeta strabatuta de ape. In urma cu patru ani, misiunile spatiale aratau semne ale apei in mineralele din sol, pentru ca, in urma cu mai putin de doua saptamani, sonda spatiala Phoenix sa descopere gheata sub solul martian. De asemenea, fotografiile realizate in ultimii ani arata numeroase canale, identice cu cele formate in urma curgerii indelungate a apei.

Urmatorul semn de intrebare al cercetatorilor este ridicat de timpul in care Marte a fost o planeta albastra si care au fost cauzele disparitiei apei in stare lichida.

O echipa de geologi, condusa de Ronald Amundson, de la Universitatea din California, considera ca raspunsul la aceste intrebari se afla chiar in apropierea noastra, in deserturile si spatiile aride ale Terrei. „Urmele de cloruri si sulfati descoperite in solul martian sunt aceleasi cu cele care se afla in desertul Atacama si in solul Antarcticii”, declara Amundson.

Studiile oamenilor de stiinta mai arata ca apa in stare lichida a existat pe Marte timp de miliarde de ani, ea disparand din motive necunoscute in urma cu aproximativ 3 miliarde de ani.

Sursa:Science