Home » D:News » Diavolii tasmanieni combat cancerul prin sex

Diavolii tasmanieni combat cancerul prin sex

Publicat: 15.07.2008
Populatia de diavoli tasmanieni este lovita de cativa ani de o boala crunta, facand ca in numai cativa ani numarul exemplarelor sa scada dramatic, anunta cercetatorii de la Universitatea din Tasmania, care monitorizeaza evolutia acestei specii.

O forma rara de cancer facial se raspandeste cu rapiditate intre membrii care populeaza insula Tasmania. Cu toate acestea, in cazul acestei specii, instinctul de supravietuire a fost mai puternic, prin urmare femele raman gestante la varste mult mai mici decat inainte.

Acestia au fost vanati intensiv in jurul anului 1850, iar in prezent, cancerul facial ucide membrii populatiei chiar inainte ca acestia sa devina adulti. Cancerul infectios este raspandit prin muscaturi, iar moartea poate surveni in mai putin de cateva luni.
Dupa raspandirea acestei boli, numarul femelelor in varsta de 1 an, care au ramas gestante a crescut simtitor, concomitent, in patru situri diferite in care existau grupuri de diavoli tasmanieni.
In mod normal, o femela ramanea gestanta pentru prima data in jurul varstei de 2 ani, avand o durata de viata de pana la 6 ani.

Diavolii tasmanieni sunt marsupieni cu blana si populeaza in prezent insula Tasmania, desi fosile ale acestora, gasite pe teritoriul Australiei, indica faptul ca aria pe care o ocupau in trecut era mult mai mare.
Acestia sunt recunoscuti pentru mirosul foarte puternic pe care il emana si temperamentul violent, mai ales in ceea ce priveste luptele pentru hrana.
Cercetatorii sunt de parere ca acest comportament este un efort al speciei pentru a se salva de la extinctie.