Home » D:News » O noua descoperire din India duce la reconsiderarea vietii pe Terra

O noua descoperire din India duce la reconsiderarea vietii pe Terra

Publicat: 16.07.2008
Bazinul Vindhya din India aduce inca surprize cercetatorilor moderni. Noile studii au relevat faptul ca varsta acestui complex de cursuri de apa este cu 500 milioane ani mai veche decat se credea pana in prezent.

Despre bazinul care se intinde pe o suprafata de peste 100 000 kilometri patrati in partea centrala a Indiei, se credea ca s-a format in urma cu 500-700 milioane ani, in urma miscarilor tectonice de anvergura care au afectat scoarta terestra in acea perioada.
“Sase bazine adiacente au fost studiate amanuntit, iar informatiile obtinute au fost surprinzatoare pentru noi toti. Acestea au aparut, de fapt, in urma cu un miliard de ani”, declara Joseph Meert, profesor de geologie la Universitatea din Florida.

Noile date aduc informatii si asupra asa-numitei “Terra Bulgarelui de Zapada”, o noua teorie conform careia intreaga suprafata a Terrei a fost complet acoperita cu zapada in urma cu 700 milioane de ani.
La toate acestea se adauga o serie de dovezi asupra aparitiei organismelor multicelulare in urma cu 1, 6 miliarde ani, cu cateva sute de milioane de ani mai vechi decat se credea pana in prezent.
Echipa de cercetatori a descoperit o serie de kimberlite, un gen de formatiuni geologice alcatuite din minerale vulcanice acoperite cu diamante. Varsta acestor kimberlite a fost estimata de cercetatori la circa 1.073 miliarde ani.
Noua descoperire lasa libera calea unor reconsiderari asupra vechimii oricarei fosile sau organism multicelular descoperit in ultima vreme.