Home » D:News » ADN-ul Oamenilor de Cro-Magnon este des intalnit si in prezent

ADN-ul Oamenilor de Cro-Magnon este des intalnit si in prezent

Publicat: 21.07.2008
Acum 40 000 de ani, Oamenii de Cro-Magnon, primii hominizi care aveau un schelet foarte asemanator cu cel al oamenilor moderni, au intrat in Europa, venind din Africa.

Un grup de geneticieni coordonat de Guido Barbujani si David Caramelli din cadrul Universitatii Ferarra din Florenta, au demonstrat ca un individ de tip Cro-Magnon care a trait in sudul Italiei in urma cu 28 000 de ani, era foarte asemanator cu un om modern, atat genetic cat si anatomic.
Oamenii de Cro-Magnon au trait o lunga perioada de timp in Europa, alaturi de Oamenii de Neanderthal, a caror anatomie si ADN erau sensibil diferite fata de ale Homo sapiens.

“Individul Panglici 23 avea o secventa mitocondriala a ADN-ului care este inca des intalnita in Europa si in prezent.”, anunta cercetatorii.
Rezultatele demonstreaza pentru prima data ca diferentele anatomice intre Neanderthali si Cro-Magnoni sunt asociate in mod direct cu diferentele genetice mari dintre cele doua specii de hominizi.
Oamenii de Neanderthal,care au trait in Europa de- alungul unei perioade de 300 000 de ani nu sunt stramosii directi ai europenilor din ziua de astazi, ci mai degraba niste rude indepartate.