Home » D:News » Un depozit de plante fosile vechi de 145 milioane de ani este distrus in India

Un depozit de plante fosile vechi de 145 milioane de ani este distrus in India

Publicat: 29.07.2008
Plante fosile raspandite in straturile geologice de pe Dealurile Rajmahald, in districtul Sahebgabj al statului indian Jarkhand, sunt amenintate cu distrugerea totala, ca urmare a prezentei utilajelor de maruntit piatra folosita la constructii.

Un depozit natural de fosile deosebit de valoros pentru comunitatea stiintifica internationala, vechi de milioane de ani si situat in estul Indiei, este amenintat de companiile locale de constructii.
Raspandit pe o suprafata de 2, 600 kilometri patrati, depozitul fosilifer din Rajmahal adaposteste plante fosile vechi de pana la 145 milioane ani.

De-a lungul timpului, numerosi geologi si paleobotanisti din toata lumea au lucrat in acest sit celebru, unde cercetatorii au studiat si descris unele dintre cele mai rare plante fosile descoperite vreodata.
Mostre celebre din ceea ce este denumita “Rajamahal Flora” sunt adapostite in numeroase muzee din intrega lume. Institutul de Paleobotanica Birbal Sahni din orasul Lucknow detine o colectie impresionanta.
Intreaga zona este pe cale de a fi distrusa, deoarece autoritatile locale au permis companiilor de constructii sa distruga aceste dealuri in cautarea pietrelor de constructie.