Home » D:News » Fosile de Homotherium descoperite de o companie petroliera

Fosile de Homotherium descoperite de o companie petroliera

Publicat: 14.08.2008
Primele fosile ale unor feline din genul tigrilor cu coltii pumnal descoperite in Venezuela au fost excavate de o echipa de ingineri petrolieri. Acestia au anuntat de urgenta paleontologii venezueleni, in timp ce lucrarile de forare au fost sistate pe durata dezgroparii complete a scheletelor.

Descoperirea acestor feline stravechi este considerata ca fiind cea mai importanta din ultimii 60 de ani de activitate a paleontologilor venezueleni. In situl paleontologic din apropierea capitalei Caracas au fost dezgropate fosilele a sase tigri cu colti pumnal din genul Homoterium, alaturi de resturi osteologice care au apartinut unor pantere, lupi, camile, cai, si condori.
Vechimea fosilelor descoperite de compania Petroleos de Venezuela, a fost estimata de palelontologi ca fiind de aproximativ 1,8 milioane ani.
Cea mai importanta descoperire este reprezentata de craniul complet al unui Homoterium, felina despre care se credea pana in prezent ca nu a trait niciodata in America de Sud. Homoterium era o felina cu canini superiori deosebit de dezvoltati, fiind o versiune mai mica a faimosilor tigri cu colti pumnal din specia Smilodon.
Paleontologul Ascanio Rincon din cadrul Venezuelan Institute of Scientific Investigation, apreciaza ca Homoterium a disparut din intreaga America de Sud acum circa 500 000 de ani.

Sursa : Discovery