Home » D:News » Primii oameni aveau caracteristici neanderthaliene

Primii oameni aveau caracteristici neanderthaliene

Publicat: 26.08.2008
Conform cercetatorilor americani, cel mai vechi schelet descoperit al unui humanoid modern apartinea unui individ de sex masculin, cu talie inalta si constitutie fizica usoara, care a trait in urma cu circa 200 000 de ani in sudul Etiopiei.

O noua abordare a studiilor antropologice efectuate asupra scheletului lui Omo, asa cum l-au denumit cercetatorii, vine cu o dezvaluire neasteptata: primul humanoid modern prezenta caracteristici fizice foarte asemanatoare cu cele ale oamenilor de Neanderthal. Conform antropologului Osbjorn Pearson din cadrul Universitatii din New Mexico, resturile osteologice descoperite in anul 1999 in Muntii Kibish din Etiopia, apartineau unui hominid mascul cu inaltimea de 1,64 m si greutatea de  aproximativ 65 kilograme.

Majoritatea caracteristicilor anatomice ale lui Omo sunt asemanatoare cu ale oamenilor din zilele noastre, cu exceptia catorva trasaturi care sunt mai degraba tipice pentru neanderthalieni sau Homo erectus. Astfel,  in timp ce coloana vertebrala, tibiile, femurul si cutia toracica sunt aproape identice cu ale unui om din prezent, cercetatorii au descoperit asemanari frapante ale oaselor bratelor, palmelor, tibiilor si picioarelor cu cele de neanderthalieni.

O analiza atenta a craniului lui Omo a atras atentia asupra formei primitive a acestuia, echipa de cercetatori concluzionand ca acest prim reprezentant al oamenilor moderni avea inca multe trasaturi primitive, printre care si imposibilitatea de a articula corect cuvintele datorita dezvoltarii ineficiente a laringelui si a boltei palatine.

Sursa : Discovery