Home » D:News » Mesajele subliminale functioneaza

Mesajele subliminale functioneaza

Mesajele subliminale functioneaza
Publicat: 29.08.2008
Multa vreme s-a crezut ca mesajele subliminale, transmise pe micile sau marile ecrane, care incercau sa influenteze deciziile oamenilor spre a cumpara anumite produse, sau de a intreprinde anumite actiuni, nu sunt decat o parte a legendelor urbane contemporane.

Insa un studiu al cercetatorilor de la Colegiul Universitar din Londra, studiu publicat joi in renumita publicatie de stiinta Neuron, pune pe jar mediul academic. Experimentele oamenilor de stiinta britanici au demonstrat ca, intr-adevar, deciziile oamenilor pot fi influentate prin intermediul mesajelor subliminale.

„Imaginati-va un jucator profesionist de poker, jucator care stie cand sa renunte la carti sau cand sa blufeze. Astfel de oameni actioneaza ca raspuns al unor stimuli imperceptibili trimisi de adversar, folosind o parte a creierului care nu este relationata de gandurile constiente. La acelasi nivel, o imagine care nu dureaza decat cateva miimi de secunda, imaghine transmisa sub forma unui soc electric, poate determina un om sa faca lucruri pe care, in mod normal, nu le-ar fi facut”, sustine Mathias Pessiglione, liderul echipei de cercetatori de la Colegiul Universitar din Londra.

In testul efectuat de oamenii de stiinta, subiectii, reprezentati de 11 barbati si 9 femei, toti cu varste cuprinse intre 18 si 39 de ani, au fost supusi unui bombardament cu imagini care nu durau mai mult de cateva milisecunde, suficient pentru a fi percepute de creier, dar fara ca oamenii sa constientizeze. Acestora le-au fost prezentate imagini ale mai multor simboluri. Urmatorul pas a fost reprezentat de identificarea acestor simboluri dintr-o multime, premiul constand in castigarea unor sume de bani pe care voluntarii le puteau pastra.

Spre suprinderea oamenilor de stiinta, subiectii au ales exact simbolurile corecte dintre 120 de variante false, totul intr-un procent covarsitor. O medie a succesului ar fi de 63%, desi unii concurenti s-au apropiat de procentajul maxim.

„Chiar daca nu suntem constienti, creierul nostru cunoaste valoare unei recompense si ne indruma in deciziile noastre. Conform informatiilor obtinute in urma testelor, putem afirma cu siguranta ca mesajele subliminale, atunci cand amintesc de recompense si avantaje, ne pot influenta in deciziile luate”, concluzioneaza acelasi Pessiglione.

Sursa:Discovery

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase