Home » D:News » Pestii sustin teoria selectiei naturale a lui Darwin

Pestii sustin teoria selectiei naturale a lui Darwin

Publicat: 01.09.2008
Un nou studiu publicat in revista Science Express, demonstreaza ca adaptarea la noile conditii de mediu, favorizata de bagajul genetic, a ajutat o specie de pesti din familia Gasterosteidae sa isi lase in urma stramosii marini, pentru a popula, in prezent, apele dulci.

Masurand doar 10 centimetri in lungime, pestele “armura”, cum a mai fost poreclit, originar din ocean, a inceput sa populeze apele dulci dupa incheierea ultimei perioade glaciare. In ultimii 20 000 de ani, un timp destul de scurt in termeni evolutionari, si-a pierdut carcasa osoasa laterala, ca urmare a adaptarii la noul mediu.

“Cercetatorii au identificat o gena mutant, care nu mai permite in prezent cresterea armurii”, declara Rowan Barrett, unul dintre zoologii implicati in proiect.
Se pare ca aceasta schimbare a intervenit pentru a le permite acestora adaptarea la un mediu lipsit de ioni, o mai buna respiratie si marirea ratei de supravietuire in timpul iernii. “Studiul este inca o dovada in sprijinul teoriei evolutioniste a lui Darwin, demonstrand ca adaptarea la mediu are un impact direct asupra genelor, controland trasaturile fizice care conditioneaza supravietuirea speciei.”, declara Barrett.