Home » D:News » Soarecii traversau marile inca de acum 3 500 ani

Soarecii traversau marile inca de acum 3 500 ani

Publicat: 05.09.2008
Ramasitele fosilizate ale unui soarece descoperit in magazia unei ambarcatiuni regale din Epoca de Bronz, aduc noi dovezi asupra modului in care soarecii au colonizat lumea inca din cele mai vechi timpuri.

Arheologul britanic Thomas Cucchi a identificat un fragment dintr-o mandibula de soarece de casa descoperita in sedimentele magaziei unei nave care s-a scufundat acum 3 500 de ani in apele din largul coastelor Turciei de astazi.
Incarcatura transportata de nava continea fildes, aur si argint, incluzand aici un scarabeu din aur purtand efigia faimoasei regine egiptene Nefertiti. Din cauza ca ambarcatiunea transporta artefacte si produse apartinand unor civilizatii diferite, originea si ruta navei erau inca dezbatute de cercetatori.
Un ajutor nesperat vine din analiza fosilei banalului soarece descoperit la bordul navei.
Potrivit profesorului Cucchi, fosila apartine unui soarece de casa din specia Mus musculus domensticus, singura specie de soarece din lume care traieste strict in apropierea asezarilor umane. Urmele de pe molari sugereaza ca acest mic rozator venea din nordul Levantului, datorita similaritatilor molarilor soarecelui fosila cu cele ale soarecilor care traiesc in prezent in Siria si Cipru.
Cum soarecii care traiesc de generatii la bordul navelor ajung sa creasca mai mari decat confratii lor de pe uscat, din cauza abundentei de hrana de pe nave, cercatatorii sunt de parere ca soarecele de pe nava straveche se urcase la bord de putina vreme.

Sursa : New Scientist.