Home » D:News » In viitor, Soarele va inghiti Pamantul

In viitor, Soarele va inghiti Pamantul

Publicat: 08.09.2008
Cercetatorii au observat cu ceva timp in urma ca Soarele se afla intr-un proces constant de expandare, ceea ce il face sa fie din ce in ce mai stralucitor, urmand ca in in final, sa usuce Pamantul sau poate chiar sa il inghita. Ambele variante inseamna sfarsitul oricarei forme de viata pe Terra.

Dintr-o planeta verde, cu forme de viata extrem de diversificate, Pamantul se poate transforma intr-o planeta arida, de culoare maro, care nu va pastra nici amintirea a ceea ce a fost odinioara.
Cercetatorii au aproximat ca in 7.6 miliarde de ani, Soarele va ajunge la dimensiunea maxima a unui gigant rosu, iar suprafata sa se va intinde dincolo de orbita actuala a Pamantului cu 20 de procente, in vreme ce va straluci cu o forta de 3 000 de ori mai mare. In faza sa finala, Soarele se va transforma intr-un corp ceresc de tipul pitic alb.

Desi cercetatorii sunt de acord asupra destinului Soarelui in viitor, nu acelasi lucru se intampla si in ceea ce priveste Pamantul. Tabara optimistilor este de parare ca in cele din urma planeta noastra va scapa de la vaporizare, insa pesimistii nu vad cred ca orbita Pamantului va putea fi modificata artificial, astfel incat, populatia viitorului foarte indepartat sa scape de la ceea ce inseamna cu siguranta sfarsitul vietii. Pe de alta parte, stiinta si tehnologia de atunci pot reprezenta cheia salvarii, cu atat mai mult cu cat cauza a fost identificata.

Sursa: Scientific American