Home » D:News » Evolutia a aparut inaintea vietii ?

Evolutia a aparut inaintea vietii ?

Publicat: 16.09.2008
Conform ultimelor teorii in domeniu se pare ca a existat o forma rudimentara de evolutie, chiar si in cadrul asa numitei “supe primordiale”. In acest caz ecosistemul complex al moleculelor prebiotice ar fi facut posibila aparitia vietii cu mult inainte de estimarile paleontologilor.

Majoritatea experimentelor efectuate de biologii Universitatii Harvard, presupun ca viata de pe Terra a aparut din molecule complexe precum acizii nucleici si proteinele. Aceste molecule complexe au fost asamblate dintr-un amestec de unitati simple moleculare unite intre ele prin legaturi chimice puternice.
Pentru a demonstra toate teoriile legate de aparitia fenomenului de evolutie inaintea vietii propriu-zise, profesorii Martin Novak si Hisashi Ohtsuki au dezvoltat un model simplu bazat pe o ecuatie matematica. Conform modelului, legaturile chimice complexe au nevoie de mai multe reactii de asamblare, de unde rezulta ca acestea sunt mult mai putin intalnite decat legaturile scurte. Unele reactii de asamblare se consolideaza mai repede decat celelalte, iar legaturile rezultate din acestea cresc si devin cele mai abundente din cadrul supei primordiale. Un astfel de sistem alcatuit dintr-o fierbere continua de molecule care interactioneaza intre ele, este ideal pentru a genera o molecula ale carei atribute aduc insasi viata.
“Modelul profesorului Novak aduce o raza de lumina in zona neclara a cercetarii amestecurilor primordiale prebiotice, dar ofera putine explicatii experimentarii fenomenului”, declara Irene Chen, de asemenea cercetator la Harvard.
“In cele din urma, viata distruge formele pre-viabile, iar secretul este aparitia fenomenului evolutionismului “de granita” , adica a interactionarii evolutionismului abiotic cu evolutionismul biotic,  in ultima faza a mineralului cu viul”, incheie profesorul Novak