Home » D:News » Dispar ciorile, vrabiile si gugustiucii

Dispar ciorile, vrabiile si gugustiucii

Publicat: 23.09.2008
Ornitologii din toata lumea trag un serios semnal de alarma in privinta diminuarii drastice a populatiilor celor mai des intalnite specii de pasari. Studiul de anvergura efectuat de BirdLife International a descoperit un trist adevar : Circa 45 % din speciile comune de pasari ale Europei si nu mai putin de de 80 % din pasarile Australiei, au inregistrat pierderi massive de populatii.

Autorii studiului atrag atentia in primul rand asupra ineficientei guvernelor care se angajasera initial ca pana in anul 2010 sa reduca rata pierderii biodiversitatii europene si australiene. Raportul intitulat State of the World’s Birds Report, aparut in 2008, anterior editiei din 2004, considera ca speciile asa-zis comune de pasari prezinta un declin serios al populatiilor pe intreg mapamondul. Spre exemplu in Europa, o analiza a 124 specii de pasari pe o perioada de 26 de ani a descoperit ca 56 de specii dintre cele 124 prezinta pierderi de populatie in 20 de tari europene. Cele mai afectate specii sunt cele care traiesc in preajma fermelor si terenurilor agricole. Specia cea mai afectata este ce a turturicii (Streptopelia turtur) care s-a imputinat cu 79% fata de situatia din urma cu 26 ani.

“De zeci de ani, oamenii s-au concentrat asupra potejarii si conservarii speciilor periclitate, pierzand din vedere dificultatile infruntate de speciile comune. In acest ritm nu va dura mult pana cand vom declara ciorile si vrabiile drept specii protejate, aflate pe cale de disparitie” afirma Ali Statesfield editorul BirdLife International.
Ornitologii afirma ca solutia protejarii naturii peste tot in lume este una simpla si putin costisitoare, daca autoritatile si-ar dori cu adevarat acest lucru. Spre exemplu costurile protejarii si conservarii a 90% din intreaga biodiversitate a Africii s-ar ridica la mai putin de 1 miliard pe an.

Sursa : BBC