Home » D:News » A fost reconstruita prima imagine a unui Neanderthalian

A fost reconstruita prima imagine a unui Neanderthalian

Publicat: 24.09.2008
Un proiect lansat de National Geographic a strans in acelasi loc artisti si oameni de stiinta, totul cu un singur scop, reconstructia in premiera a fetei unui Neanderthalian. Modelul l-a reprezentat Wilma, o femela a stravechii specii hominide, ale carei ramasite vechi de 43.000 de ani fusesera canibalizate, anunta cunoscuta publicatie de stiinta.

Reconstructia a plecat de la oasele craniene si de la pelvisul a doua femele diferite, toate ramasitele fiind descoperite intr-o vatra preistorica, veche de 43.000 de ani, din localitatea El Sidron, Spania. Golurile din scheletul Wilmei au fost umplute cu oase apartinand catorva barbati din aceeasi specie, oase care au fost redimensionate pentru a se potrivi structurii corporale ale unei femele.

Testele ADN au aratat ca Neanderthalienii aveau parul de culoare roscata, acesta fiind si motivul pentru care modelul a fost botezat Wilma, asemenea caracterului din serialul „The Flinstones”. Totodata, oamenii de stiinta au putut sa puna in practica rezultatele studiilor de ultimii ani, studii care au demonstrat ca Neanderthalienii reprezentau o specie distincta fata de Homo Sapiens.

Sursa:National Geographic