Home » D:News » Speciile disparute pot fi readuse la viata

Speciile disparute pot fi readuse la viata

Publicat: 24.09.2008
O specie disparuta de testoase de Galapagos poate fi recreata in conditii de laborator, sunt de parere cercetatorii de la Universitatea Yale.

Intr-un raport al National Academy of Science, o echipa mixta de cercetatori anunta ca au fost identificate pe o insula, broaste testoase sanatoase, inrudite cu specia disparuta Geochelone elephantopus, care pot ajuta la readucerea la viata a rudelor lor apropiate.
Acest experiment genetic, efectuat in laborator, poate reda faunei mondiale o specie disparuta cu cel putin un secol in urma, prin incrucisarea genetica a genoamelor celor doua specii apropiate.

Distributia teritoriala a broastelor testoase in jurul insulelor a reprezentat una dintre dovezile cu care Charles Darwin si-a argumentat teoria evolutiei. Dintre cele 15 specii cunoscute de Galapagos, patru au disparut in ultimele decade. In prezent, unele dintre ele pot fi readuse la viata cu ajutorul stiintei si geneticii.
“Va fi probabil nevoie de trei sau patru generatii pana vom obtine specia dorita. In teorie, cel putin, acest lucru este posibil, iar pe noi ne entuziasmeaza ideea de a readuce la viata un genom considerat pierdut.”, a declarat Gisella Caccone, cercetator in cadrul Universitatii Yale.