Home » D:News » Recif vechi de 650 de milioane de ani, cheie a evolutiei

Recif vechi de 650 de milioane de ani, cheie a evolutiei

Publicat: 25.09.2008
Cercetatorii au descoperit in sudul Australiei un recif vechi de 650 de milioane de ani, care s-a aflat sub ape si ar putea furniza informatii noi despre primele urme ale vietii pe Pamant.

Profesori ai Universitatii din Melbourne spun ca descoperirea ar putea dezvalui fosile ale primelor exemplare de viata animala primitiva. De asemenea, ar putea ajuta la intelegerea tiparului schimbarilor climatice globale, deoarece, se crede ca reciful a traversat o perioada de 5 – 10 milioane de ani de clima tropicala, cuprinsa intre doua mari ere glaciare. Sunt sanse mari ca noile fosile si organisme identificate in recif sa ofere perspective semnificative despre evolutia primordiala a vietii pluricelulare. Vestigiul natural recent descoperit in sudul Australiei este singurul din lume de aceasta varsta, cea mai apropiata datare de a sa avand-o recifuri de 800 de milioane de ani, localizate in zona arctica a Canadei. Cercetatorii isi vor prezenta descoperirile la un simpozion al Societatii Geologice din Australia, desfasurat in cadrul Universitatii din Melbourne.

Sursa:Discovery