Home » D:News » Noua celula fotoelectrica are puterea a 326 de sori

Noua celula fotoelectrica are puterea a 326 de sori

Publicat: 01.10.2008
Cercetatorii din cadrul U.S. Department of Energy’s National Renewable Energy Laboratory, au stabilit un adevarat record mondial in cadrul realizarii celei mai eficiente celule fotoelectrice prin crearea unui dispozitiv fotovoltaic care transforma 40,8% din lumina solara primita direct in electricitate. Acesta este pana in prezent cea mai ridicata rata a eficientei unui dispozitiv fotovoltaic cunoscut.

Noul dispozitiv care aduce o raza de speranta pentru toti cei care vad viitorul planetei ca pe unul strict ecologic si bazat pe tehnologii si energii nepoluante, a fost inventat de savantii John Geisz si Mark Wanlass.
Mark Wanlass a fost cel care a inventat celula fotoelectrica, inventie care a cucerit recent premiul R&D 100. Designul sau a fost modificat de o echipa condusa de John Geisz care, ulterior a optimizat jonctiunea energetica tranformand atat legatura de mijloc cat si legatura de jos in legaturi metamorfice.
Eficienta de 40,8% a fost masurata sub lumina concentrata a 326 de sori, un soare reprezentand aici cantitatea de lumina care atinge Terra intr-o zi insorita. Noul tip de celula este candidatul perfect in tehnologiile revolutionare din domeniul viitorilor sateliti spatiali si ai vehiculelor terestre pe baza de energie solara.
Noua descoperire este o adevarata lovitura pe piata mondiala, nu doar datorita capacitatilor sale cu adevarat remarcabile, cat si costurilor de productie reduse.

Sursa : Science Daily