Home » D:News » Incalzirea globala duce la disparitia masculilor

Incalzirea globala duce la disparitia masculilor

Publicat: 06.10.2008
Mult blamatul fenomen al incalzirii globale afecteaza iremediabil o specie de soparle din Australia Conform ultimelor studii ale herpetologilor australieni, femelele soparlelor din insula Tasmania nu mai gasesc suficienti masculi. Vina o poarta tempereaturile ridicate din ultimii ani care influenteaza in mod negativ ponta depusa de aceste reptile.

Erik Wastra, herpetolog in cadrul Universitatii din Tasmania, a obervat in ultimii ani un fenomen ingrijorator in cadrul populatiilor de soparle care vietuiesc pe insula Tasmania. Herpetologul a observat o crestere proportionala a numarului de femele inregistrata in ultimii ani, in detrimentul proportiei masculilor, al caror numar scade de la an la an. In cazul tuturor reptilelor, de la crocodilieni la soparle si broaste testoase, temperatura mediului ambiant este singurul factor care stabileste sexualitatea viitorilor pui. Astfel, sexul puilor este stabilit inca din momentul in care acestia se afla in noua, completandu-si dezvoltarea. In perioadele preponderent calduroase puii care vor ecloza diun oua vor fi femele. Daca in momentul de dinaintea eclozarii, vremea este putin mai racoroasa puii vor fi masculi. Dr. Wastra a descoperit in decursul studiilor sale ca odata ce temperatura din momentul eclozarii este de circa 17 grade Celsius, puii din cadrul unui cuib vor fi preponderent masculi. In schimb o data ce temperatura din momentul eclozarii a depasit pragul celor 17 grade, puii respectivi vor fi femele. Pana la obervatiile lui Erik Wastra, acest fenomen a fost observat doar in conditii experimentale, de laborator. Studiul respectiv, efectuat intre anii 2000-2008, a evidentiat impactul profund distructiv al fenomenului de incalzire globala asupra supravietuirii pe viitor a reptilelor. In cazul in care supravietuiesc doar puii femele, specii intregi de reptile sunt amenintate cu exticntia totala.

Sursa : National Geographic