Home » D:News » Incalzirea globala ameninta tropicele

Incalzirea globala ameninta tropicele

Publicat: 13.10.2008
Fenomenul incalzirii globale pare sa afecteze, mai nou, zonele tropicale. Daca pana acum regiunile polare au resimtit cel mai intens efectele schimbarilor climatice, fauna si flora de la tropice s-ar putea confrunta cu primejdii chiar mai mari, informeaza Discovery.

“Multe specii tropicale din zonele depresionare s-ar putea afla in pericol”, avertizeaza echipa de cercetatori condusa de Robert K. Colwell de la Universitatea din Connecticut. “Tropicele, in viziunea populara, sunt deja fierbinti, deci cum ar putea incalzirea globala sa dauneze speciilor de aici? Acest lucru se intampla deoarece unele specii tropicale, cum ar fi insectele, traiesc deja la limita maxima de suportabilitate a temperaturilor mari, iar cresterea acestora le-ar putea provoca declinul”, explica Colwell.

Cercetatorii estimeaza ca o crestere a temperaturii cu aproximativ 3.2 grade Celsius pe parcursul a 100 de ani ar face ca 53 la suta dintre cele 1902 specii tropicale studiate, sa intre intr-un proces ireversibil de uzura. Acest lucru nu inseamna insa ca junglele de astazi vor deveni intr-o zi pustii si sterile.

“Este un curent bolnavicios care nu face nimanui vreun bine. Unele specii vor triumfa, dar este foarte probabil ca acestea sa fie cele deja adaptate conditiilor ostile, asa cum sunt ierburile”, a adaugat Colwell. Ce se va intampla insa cu celelalte? “Zonele tropicale montane, inalte si mai racoroase, ar putea fi raspunsul supravietuirii specilor de la tropice, in incercarea de a fugi din calea temperaturilor crescande”, a adaugat cercetatorul.