Home » D:News » Internetul ajuta batranii

Internetul ajuta batranii

Publicat: 15.10.2008
O echipa a Universitatii din Los Angeles, California, a descoperit recent ca navigatul pe Internet duce la cresterea nivelului inteligentei indeosebi in cazul persoanelor de varsta medie si inaintata.

Cercetatorii inclina sa creada ca folosirea zilnica a Internetului de catre persoane in etate contrabalanseaza pana la un punct efectele degradarii biologice ale creierului odata cu inaintarea in varsta si instalarea starii de senilitate.
Studiul complet a fost publicat in numarul curent al American Journal of Geriatric Psychiatry.
Acest experiment se bazeaza pe observarea detaliata a 24 de voluntari cu varste cuprinse intre 55-76 ani, jumatate dintre acestia folosind Internetul in fiecare zi, ceilalti intrand foarte rar in acesta retea.

“Rezultatele studiului sunt surprizatoare. Se pare ca folosirea Internetului duce la diminuarea depresiilor care sunt un fenomen obisnuit la oamenii in varsta, deschide noi orizonturi de cunoastere si stimuleaza curiozitatea. Pana la urma tehnologia moderna din spatele navigarii pe Internet are efecte psihologice si beneficii reale pentru persoanele de varsta medie si inaintata. Astfel am mai putut observa intensificari ale activitatii creierului, ceea ce duce la exersarea si imbunatatirea functiilor creierului” afirma profesorul Gary Small, conducatorul echipei de cercetatori.

Sursa : BBC News