Home » D:News » Cangurii sunt amenintati de incalzirea globala

Cangurii sunt amenintati de incalzirea globala

Publicat: 17.10.2008
Un nou studiu care insumeaza peste trei de ani de observatii si cercetari a fost publicat in numarul curent al prestigiosului Physiological and Biochemical Zoology. Conform datelor obtinute pana in prezent, daca temperatura Australiei va creste cu doar doua grade, toate speciile de canguri vor disparea.

Sumbra previziune a aparut in urma studierii amanuntite a tuturor speciilor de canguri in parte, cu observarea particularitatilor bilologice ale acestor mamifere marsupiale.
Autorii studiului, cercetatorii Euan G. Ritchie si Elizabeth E. Bolitho din cadrul Universitatii James Cook au petrecut trei ani in tinuturile salbatice australiene pentru a studia impactul cauzat de cresterea anormala a temperaturilor asupra speciilor de canguri.
Acestia au descoperit ca o crestere medie a temperaturii globale cu doar o jumatate de grad Celsius, poate duce la micsorarea considerabila a arealului cangurilor.
In schimb, o crestere de doua grade Celsius poate duce la rezultate mult mai dramatice, astfel in cazul unei asemenea situatii, circa 96% din meciul ambiant al cangurilor ar fi distrus iremediabil de fenomenul accelerat de aridizare si desertificare.
A doua lovitura data acestor specii de marsupiale, este cea reprezentata de secarea completa a surselor de apa din habitatele lor.
Majoritatea speciilor de canguri traiesc in zone aride presarate cu tufisuri. In aceasta nisa ecologice deosebita, modificarea temperaturii cu doar doua grade, poate insemna diferenta dintre viata si moarte.

Sursa : Science Daily