Home » D:News » NASA ajunge la marginea sistemului solar

NASA ajunge la marginea sistemului solar

Publicat: 20.10.2008
O nava spatiala apartinand NASA va pleca la finalul acestei saptamani intr-o misiune de doi ani, cu scopul de a oferi cercetatorilor primele imagini de la marginea sistemului nostru solar.

Satelitul Ibex va studia o regiune mai putin cunoscuta din spatiu, unde vantul solar intra in coliziune cu gazele reci din spatiul interstelar. Vantul solar, un curent de particule incarcate care circula cu o viteza de 1,6 milioane de kilometri pe ora, descrie o bula protectoare in jurul sistemului solar, numita heliosfera. Aceasta joaca rolul unui scut impotriva celor mai puternice si daunatoare radiatii cosmice. De curand, cercetatorii au descoperit ca presiunea vantului solar se afla la cel mai scazut nivel din ultimii 50 de ani, iar motivul exact al acestui fenomen a ramas un mister. Sonda va fi trimisa in spatiu cu misiunea de a studia daca intr-adevar stratul heliosferei se subtiaza. “Observatiile efectuate de Ibex ar trebui sa ajute cercetatorii sa dezlege secretele interactiunii intre Soare si galaxie”, a declarat David McComas de la Southwest Research Institute din San Antonio, responsabilul acestei misiuni care a costat 165 milioane de dolari.

Sursa: CNN