Home » D:News » Un sistem solar geaman cu al nostru uimeste astronomii

Un sistem solar geaman cu al nostru uimeste astronomii

Publicat: 29.10.2008
Cercetatorii care se afla in cautarea planetelor asemanatoare Pamantului sunt de parere ca un sistem apropiat de al nostru ar putea ascunde planete nedescoperite inca.

Steaua din centrul sistemului se afla la doar 10,5 ani-lumina de Pamant si a fost botezata Epsilon Eridani. Astronomii banuiesc ca planete nedescoperite pana in prezent se ascund in unul dintre cele trei inele care inconjoara Epsilon Eridani, a treia stea vizibila cu ochiul liber pe cerul noptii.
In varsta de 850 milioane de ani, o cincime din varsta Soarelui, Epsilon Eridani pare a fi sora geamana a sistemului nostru solar. Inca din anii ’60, acesta a fost cercetat cu ajutorul telescoapelor in vederea descoperirii unor semne de viata extraterestra. Asemanarile nu se opresc doar la steaua din mijlocul sistemului, deoarece a fost identificata si o centura de asteroizi similara cu cea care se afla intre Marte si Jupiter. La marginea sistemului exista un inel format din corpuri si resturi inghetate, similar cu centura Kuiper, insa care are si o centura exterioara care contine de 20 ori mai mult material de cea interioara.

Deoarece steaua se afla atat de aproape si este similara cu Soarele, ea a devenit o locatie populara in domeniul scince-fiction. Serialul de televiziune Star Trek s-a folosit de localizarea acesteia pentru a-i atribui planeta Vulcan, locul de provenienta al personajului Mr. Spock.