Home » D:News » Vampirii inaripati care se hranesc numai cu sange

Vampirii inaripati care se hranesc numai cu sange

Publicat: 03.11.2008
Noi cercetari indica faptul ca anumite schimbari genetice din cadrul ADN-ului liliecilor au influentat capacitatea acestora de a supravietui hranindu-se exclusiv cu sange.

Cheia este un “truc” ce impiedica sangele victimelor  sa se coaguleze. Liliecii obtin acest lucru cu ajutorul unei gene gasite si la alte animale – plasminogen activator – dar folosita de aceastea in alte scopuri. La oameni, gena previne atacurile cardiace prin producerea de proteine care dizolva cheagurile de sange si curata arterele. Cercetarile au aratat ca liliecii vampiri activeaza aceasta gena in saliva lor, care le permite sa se hraneasca din sangele prazii pana se satura. Micile mamifere inaripate, care traiesc in zonele tropicale ale Americii de Nord si de Sud si se hranesc cu sange de la pasari si de la alte animale regionale, au suferit modificari ale activatorului plasminogen de cand s-au despartit de liliecii mancatori de fructe si insecte, spune David Liberles, genetician al Universitatii din Wyoming. “Liliecii au trebuit sa se adapteze noilor resurse de hrana si astfel gena PA a preluat si functia glandelor lor salivare.” Echipa lui Liberles a studiat trei specii, fiecare cu propria doza de vampirism. Liliecii vampiri cu picioare paroase vaneaza numai pasari, in timp ce verii lor, liliecii vampiri cu aripi albe ataca pasari si mamifere. Doar o singura specie, liliacul vampir comun se hraneste exclusiv cu sange de mamifere. Acesta prefera sangele de bovine, dar uneori ii cad prada si oamenii.