Home » D:News » Astronautii vor purta costume care emit campuri de forta

Astronautii vor purta costume care emit campuri de forta

Publicat: 05.11.2008
Cercetatorii britanici sunt pe cale sa realizeze un scut magnetic care sa protejeze de radiatii astronautii care lucreaza in spatiul cosmic, anunta BBC News.

Testele in conditii de laborator au fost deja demarate, dupa cum anunta oficiosul britanic Plasma Physics and Controlled Fusion. Echipele de cercetatori din cadrul Rutherford Appleton Laboratory si University of York au lansat deja primele prototipuri de mini-magnetosfere portabile pentru astronauti.

Acestea sunt destinate in principal protejarii organismului uman de particulele incarcate provenite din Soare, care actioneaza sub forma unui flux interplanetar. Pentru a proba eficienta unui astfel de dispozitiv, echipele de cercetatori au simulat in conditii de laborator, efectele produse de vanturile solare. Pentru a limita la minimum influenta acestora, savantii au folosit un camp magnetic pentru a izola o zona din mijlocul fluxului de plasma, respingand astfel particulele. Cercetatorii se declara increzatori in capacitatea de protectie oferita de acest aparat revolutionar.

“Cand primeste un soc puternic datorat vantului solar, campul magnetic se micsoreaza, dar in acelasi timp devine mai puternic si mai intens. De fapt, se pare ca are aceeasi capacitate de autoreglare pe care am observat-o si in cadrul magnetosferei Terrei”, declara entuziasmat profesorul Ruth Bamford din cadrul RAL.

Sursa : BBC News