Home » D:News » Organisme marine din Cretacic, conservate in chilimbar

Organisme marine din Cretacic, conservate in chilimbar

Publicat: 17.11.2008
Cercetatorii au descoperit o menajerie de microorganisme marine perfect conservate in chihlimbar, care au o vechime de cel putin 100 milioane de ani, se mentioneaza in noul studiu condus de Muzeul National de Istorie din Paris, in colaborare cu Centrul National pentru Cercetari Stiintifice din Strasbourg.

Neasteptata descoperire a avut loc in Franta si impinge inapoi cu cel putin 20 milioane de ani perioada in care algele unicelulare, numite diatomi, au aparut pe Pamant. Insa analiza acestora a ridicat noi intrebari cu privire la modul in care organisme marine au fost perfect conservate…pe uscat, in rasina copacilor. Cel mai posibil scenariu imaginat de cercetatori este ca, in acea perioada, in apropierea padurii se afla coasta marina, iar micile organisme marine, printre care si plancton, au fost fie purtate de catre vant, fie de catre apele involburate din timpul furtunilor.
“Descoperirea ne ofera o vedere mai larga asupra studiului acestor specii marine disparute, oferindu-ne in acelasi timp informatii importante despre mediul pe coasta franceza de vest in timpul perioadei cretacice, care a avut loc cu 145 pana la 65 milioane de ani in urma”, a declarat Jean-Paul Saint Martin, unul dintre autorii studiului, publicat in Proceedings of the National Academy of Science.

Sursa: ABC News