Home » D:News » O exoplaneta orbiteaza periculos de aproape de steaua sa

O exoplaneta orbiteaza periculos de aproape de steaua sa

Publicat: 20.11.2008
O echipa mixta de astronomi a descoperit o noua planeta care orbiteaza foarte aproape de steaua ei, gigantul rosu HD 102272, mult mai batran decat Soarele. Planeta are de sase ori masa lui Jupiter, cea mai mare planeta din sistemul nostru solar.

Noul studiu, care va fi publicat in numarul viitor al revistei The Astrophysical Journal, aduce noi informatii asupra modului in care o stea batrana poate influenta planetele care o orbiteaza. Astronomii stiu deja ca o stea se expandeaza pe masura ce imbatraneste, putand sa absoarba in acest proces si planetele din apropiere. Acestia se asteapta ca Pamantul sa fie inghitit de catre Soare in cateva miliarde de ani. Insa ceea ce nu inteleg pe deplin este modul in care stelele batrane influenteaza planetele care le orbiteaza, inainte de a le distruge. Noua descoperire prezinta interes pentru oamenii de stiinta deoarece este localizata mai aproape de steaua ei decat oricare alta planeta cunoscuta.

“Cand gigantii rosii se extind, ei tind sa inghita tot ce se afla in apropiere. Planeta pe care am observat-o, desi se afla aproape de steaua sa, nu pare sa fie afectata direct de aceasta, deoarece intre ele exista o zona de siguranta. Este important sa stim de ce planetele nu vor sa se apropie de steaua lor, prin urmare, urmatorul pas va fi sa aflam de ce exista aceasta zona de siguranta si daca ea se produce si in cazul altor giganti rosii”, a declarat Alexander Wolszczan, unul dintre membrii echipei si astronomul care a observat prima planeta din afara sistemului nostru solar.