Home » D:News » De ce doar o parte dintre fumatori se imbolnavesc de cancer?

De ce doar o parte dintre fumatori se imbolnavesc de cancer?

Publicat: 24.11.2008
Cercetatorii canadieni incearca sa gaseasca un raspuns la intrebarea : De ce doar o parte dintre fumatori se imbolnavesc de cancer de plamani, in timp ce restul fumatorilor traiesc pana la varste inaintate fara a dezvolta teribila boala?

Conform Centrului American pentru Controlul si Preventia Bolilor, cancerul de plamani face mai multe victime decat orice alta forma de cancer. Coroborand datele, exista mai multi suferinzi ai cancerului pulmonar decat totalitatea bolnavilor de cancer de prostata, san si colon.“Fumatul este cel mai mare factor de risc implicat in declansarea cancerului de plamani, chiar daca fumatorul a renuntat de cativa ani la acest viciu. De fapt reziduurile de nicotina si gudron din bronhiile sale pot declansa oricand aparitia unui cancer pulmonar. In sprijinul acestei teorii vin ultimele noastre date de teren conform carora mai mult de 50 % din cazurile de cancer pulmonar depistate apartin unor pacienti care s-au lasat de fumat”, afirma Emily A. Vucic, cercetator in cadrul Centrului de Studii ale Cancerului din British Columbia.

Savantii au cercetat modul in care ADN-ul metilatiei contribuie la declansarea cancerului pulmonar la fostii fumatori. Metilatia este un fenomen important care regleaza expresia genetica din timpul dezvoltarii organismului.
“Alterarea momentului ADN-ului metilatiei poate explica motivul pentru care unii fumatori dezvolta o predispozitie genetica in urma careia se declanseaza cancerul pulmonar. Cu alte cuvinte, fumatorii care nu se imbolnavesc de cancer pulmonar, desi au fumat si inca fumeaza de zeci de ani, prezinta un bagaj genetic datorita caruia sunt mai putin afectati de substantele toxice din fumul de tigara”, concluzioneaza dr. Vucic.

Sursa : Science Daily