Home » D:News » Un crater imens a fost descoperit in Canada

Un crater imens a fost descoperit in Canada

Publicat: 27.11.2008
Cercetatorii de la Universitatea Alberta au descoperit de curand un crater in forma de amfiteatru, plin cu bucati de meteorit, format in urma cu aproximativ 1 100 de ani de catre o roca spatiala care s-a prabusit in vestul Canadei.

Oamenii de stiinta sunt de parere ca prabusirea meteoritului a creat un spectacol similar cu cel pe care canadienii l-au putut vedea in noaptea de 20 noiembrie, cand un meteorit urias a intrat in atmosfera si a luminat cerul noptii, fiind distrus inainte de a avea contact cu suprafata. Insa spre deosebire de recenta minge de foc, meteoritul care a creat craterul era indeajuns de mare pentru a nu se dezintegra total in atmosfera si pentru a avea un contact violent cu suprafata.

Meteoritii sunt obiecte din spatiu care lovesc Pamantul dupa ce se desprind din asteroizi. Numai 175 de cratere sunt cunoscute in toata lumea, iar cand o roca loveste pamantul cu suficienta forta, aproape intodeauna aceasta se evapora la impact. “ Sunt doar vreo 12 cratere de impact in lume care prezinta asocierea cu meteoritii”, declara Christopfer Herd, profesor in cadrul Universitatii Alberta, Edmonton. Testele efectuate pe cele 17 fragmente au confirmat ca ramasitele apartin unui meteorit.
“Aflarea naturii resturilor ne-a confirmat faptul ca avem de-a face cu ceva destul de interesant si chiar unic”, adauga Herd.

Citeste pe aceeasi tema: Un meteorit urias a aparut pe cerul Canadei