Home » D:News » Antarctica ascunde o nebanuita biodiversitate

Antarctica ascunde o nebanuita biodiversitate

Publicat: 02.12.2008
Primul inventar de anvergura al vietuitoarelor marine si de uscat din insulele antarctice au revelat o regiune extrem de biodiversificata, care contine mai multe specii decat insulele Galapagos. Studiul reprezinta un element important al unor observatii viitoare asupra modului in care aceste specii de animale raspund la schimbarile climatice.

Echipa din cadrul British Antarctic Survey si University of Hamburg a depus eforturi fizice considerabile pentru a efectua un inventar fara precedent in regiune. Animalele inregistrate au fost verificate cu ajutorul literaturii clasice de profil, dar si cu ajutorul bazelor de date moderne si actualizate. In urma evaluarii, echipa a stabilit ca zona este populata de 1200 de specii marine si de uscat cunoscute si de alte cinci specii necunoscute pana acum stiintei.

“Este pentru prima data cand un astfel de inventar a fost aplicat regiunilor polare. Acesta face parte dintr-un efort al unei organizatii ecologiste marine care urmareste sa explice diversitatea si distributia speciilor marine in oceanele lumii. Intelegerea modului in care acestea vor raspunde provocarilor climatice, va reprezenta un punct de plecare important”, declara conducatorul acestui studiu de amploare, Dr. David Barnes din cadrul British Antarctic Survey