Home » D:News » Venus prinde viata in lumina infrarosie

Venus prinde viata in lumina infrarosie

Publicat: 04.12.2008
Un punct galben si stralucitor pentru ochiul uman, Venus, planeta geamana a Pamantului, este adusa la viata cu ajutorul luminii infrarosii si ultraviolete. Noile imagini captate cu ajutorul instrumentelor aflate la bordul sondei Venus Express au oferit, in premiera, o privire in interiorul atmosferei turbulente a planetei vecine, anunta publicatia online Space Science.

Prin intermediul sondei spatiale Venus Express, oamenii de stiinta au putut compara modul in care se prezinta planeta in lungimi de unda diferite, oferindu-le cercetatorilor un puternic instrument de lucru in studiul conditiilor fizice si dinamicii atmosferei planetei Venus.

Razele ultraviolete dezvaluie structura norilor si conditiile dinamice din atmosfera, in vreme ce razele infrarosii ofera date despre temperaturile si altitudinea la care se ridica norii. Informatiile indica faptul ca in zonele ecuatoriale temperaturile care apar intunecate in lumina ultravioleta, sunt foarte ridicate, in vreme ce regiunile luminoase aflate la latitudini de mijloc sunt zone cu temperaturi scazute. La 60 de grade sud, norii se apropie foarte mult de suprafata, atingand o distanta de minim 64 de kilometri, ceea ce favorizeaza formarea uraganelor la poli. Conform studiului, temperaturile variabile si conditiile dinamice regasite deasupra stratului de nori reprezinta cauza tiparului ultraviolet al planetei. Cu toate acestea, elementele chimice care creeaza aceste zone de mare contrast raman inca un mister pentru cercetatori.

Sursa: Space Science