Home » D:News » Doua specii noi de dinozauri, descoperite in Sahara

Doua specii noi de dinozauri, descoperite in Sahara

Publicat: 17.12.2008
Paleontologii au descoperit in desertul Sahara doua specii disparute de dinozauri, necunoscute pana in prezent, marcand una dintre cele mai incintante descoperiri de pe continentul african din ultimii 50 de ani.

Echipa a descoperit ceea ce pare a fi un nou tip de pterosaur si o specie necunoscuta de sauropod, un ierbivor gigantic. Amandoua speciile au populat Pamantul in urma cu o suta de milioane de ani.

Paleontologii au dezgropat un fragment mare din ciocul unei reptile zburatoare si un os cu o lungime de peste un metru apartinand unui sauropod, ceea ce indica ca animalul avea o lungime de aproximativ 20 de metri. Descoperirea ambelor fosile reprezinta un eveniment rar in paleontologie, ceea ce face ca evenimentul sa se bucure de atentia comunitatii internationale de paleontologi si biologi.
“Animalele ierbivore preistorice sunt neobisnuite in acest loc, foarte rare in regiune, iar identificarea a doua specii noi reprezinta un eveniment major”, declara Dr. David Martill, paleobiolog in cadrul Universitatii Portsmouth.