Home » D:News » Anunt socant: cercetatorii amatori pot crea noi forme de viata

Anunt socant: cercetatorii amatori pot crea noi forme de viata

Publicat: 07.01.2009
Cercetatorii amatori isi testeaza cunostintele genetice in laboratoare nonconventionale, construite in garaje, in vreme ce unii oameni de stiinta se tem de pericolul pe care l-ar putea dezvolta aceste activitati stiintifice nesupravegheate.

Noua forma de practica stiintifica este la moda in tarile care au acordat o atentie deosebita dezvoltarii tehnologiei, prin urmare stiinta a devenit un domeniu popular. Chimisti, biologi sau geneticieni au reusit sa formeze grupuri organizate, in cadrul carora efectueaza experimente sau ii indruma pe amatorii stiintifici. Co-fondatorul unui astfel de grup, Mackenzie Cowell, a declarat ca activitatile sunt mai degraba inofensive, printre acestea numarandu-se si crearea unui vaccin care utilizeaza gene de calmar pentru a obtine tatuaje care stralucesc. “Ar trebui sa facem stiinta mai incitanta, mai distractiva, sa semene mai degraba cu o joaca”, declara Mackenzie.

Insa unii oameni de stiinta se tem ca aceste experimente ar putea scapa de sub control. “Odata ce aduni oameni intr-un garaj sau intr-o alta locatie nepotrivita pentru acest gen de activitate, nu exista nici un fel de siguranta”, este de parere Jim Thomas, biotehnolog in cadrul grupului ETC.
Grupul lui Mackenzie a inceput prin a arata amatorilor cum se poate extrage un ADN sau cum pot colecta amprente genetice utilizand obiecte din casa. Cowell si colegii sai vad in actiunea lor doar un efort de a democratiza stiinta.