Home » D:News » Mirosul sexului impinge vampirul la pieire

Mirosul sexului impinge vampirul la pieire

Publicat: 20.01.2009
Un produs sintetic care reproduce mirosul sexului opus ar putea scapa Marile Lacuri din nordul Statelor Unite ale Americii de o pesta devastatoare.

Cercetatorii de la Michigan State University au creat in laborator o versiune chimica a feromonului emis de masculii chiscari pentru a le atrage pe femelele aflate in timpul ovulatiei in capcane mortale amplasate la diverse adancimi in lacuri. De la introducerea sa accidentala, pe la anii 1800, chiscarul, cunoscut si drept “pestele-vampir” a parazitat si distrus numeroase specii de pesti unice, native din Marile Lacuri. Chiscarul si-a capatat renumele de vampir dupa modul sau de viata: ajuns la maturitate, se prinde cu ajutorul falcilor sale circulare de un peste-gazda, mai voluminos decat el, si se hraneste sugandu-i acestuia sangele, de multe ori pana la moarte. In Oceanul Atlantic, ecosistemul lor traditional, numarul chiscarilor este tinut in frau de diversi pradatori; in Marile Lacuri, insa, pestii-vampiri nu sunt vanati de nimic, astfel incat s-au inmultit in voie, exterminand prin modul lor de viata alte specii de peste.