Home » D:News » Cea mai mica exoplaneta are masa Pamantului

Cea mai mica exoplaneta are masa Pamantului

Publicat: 20.01.2009
Cea mai mica planeta cunoscuta, descoperita in cursul anului trecut, ii surprinde pe astronomi. O noua analiza arata ca micul corp pietrificat are de doar 1,4 ori masa Pamantului, cu jumatate mai putin decat s-a estimat initial.

Daca observatiile viitoare vor certifica acest lucru, corpul denumit MOA-2007-BLG-192-L b, ar fi prima planeta din afara sistemului nostru solar cu o masa aproape identica cu cea a Terrei. Cele mai multe planete sunt gazosi giganti, care au de sute de ori masa Pamantului, identificate prin studiul variatiei luminii generate de steaua pe care o orbiteaza. In 2008, astronomii au descoperit o planeta estimata a avea doar de 3 ori masa Pamantului, castigand titlul de cea mai mica exoplaneta cunoscuta. Observatiile recente sugereaza ca steaua gazda, un“pitic rosu”, este mai grea in realitate, ceea ce indica o masa de doar 1,4 Pamanturi pentru planeta care o orbiteaza. In termeni de marime, acest lucru o face aproape geamana cu a noastra, mai apropiata in greutate decat oricare alta planeta cunoascuta, cu exceptia lui Venus.