Home » D:News » Lacurile antarctice – laboratoare biologice vii

Lacurile antarctice – laboratoare biologice vii

Publicat: 22.01.2009
Desi in ultimii ani, oamenii de stiinta si-au focusat atentia asupra cercetarii amanuntite a Antarcticii, regiunea sudica se incapataneaza sa isi pastreze secretele. Cercetatorii au reusit sa dezghete cantitati de gheata extrase din zona lacului Vostok, aflat la mai mult de 3 kilometri sub suprafata inghetata a Antarcticii, in speranta ca vor descoperi microorganisme necunoscute, ascunse aici de cateva milioane de ani.

Cu ajutorul unei noi tehnici de determinare a genomului, oamenii de stiinta vor analiza  micile “capsule ale timpului”, care au supravietuit epocilor in intuneric si frig, lipsite de surse de hrana sau de energia solara. Cu o lungime de 250 de kilometri si o latime de 50 de kilometri, lacul inmagazineaza dovezi ale variatiilor paleo-climatice vechi de 400.000 de ani, desi cercetatorii cred ca este posibil ca, datorita izolarii, insasi apa sa aiba o vechime de 15 milioane de ani. In acest caz, forme noi de viata ar putea fi descoperite, impreuna cu alte procese geochimice unice. “Dupa aproape un an de pregatire si de stabilire a unor protocoale, suntem pregatiti sa procesam probele. Vom examina ADN-ul microorganismelor prezente pentru a intelege strategia acestora de a supravietui intr-un mediu extrem, pentru o perioada atat de indelungata de timp”, au declarat cercetatorii implicati in proiect, intr-un comunicat oficial.

Sursa: Daily Galaxy