Home » D:News » Hai sa ne teleportam!

Hai sa ne teleportam!

Publicat: 23.01.2009
Cercetatori americani de la Universitatile din Maryland si Michigan, SUA au realizat primul transfer de informatie intre doi atomi izolati, aflati la distanta de un metru unul de celalalt

Teleportarea este posibila doar cand doua particule sunt fortate intr-o stare de corelatie cuantica, realizabila exclusiv la scara atomica si subatomica. Daca doua obiecte sunt conectate intre ele din punct de vedere cuantic, proprietatile lor sunt legate. De exemplu, starea energetica a primului obiect determina instantaneu starea energetica a celui de-al doilea, indiferent de distanta dintre cele doua. Acest lucru inseamna ca incredintand o informatie primului obiect este posibil s-o vezi disparand si reaparand imediat la cel de-al doilea obiect, fara nicio trecere intermediara. In cadrul experimentului, oamenii de stiinta au reusit sa coreleze starile a doi ioni de itterbiu, un element chimic cu caracteristici metalice. Acuratetea teleportarii a fost aproape de 90%, iar cercetatorii spun ca ar putea-o chiar imbunatati. In trecut s-au mai obtinut astfel de fenomene intre fotoni, intre fotoni si atomi si intre atomi, dar intotdeauna s-a intamplat prin intermediul actiunii intermediare a unui al treilea element extern; de aceasta data teleportarea a fost realizata direct intre doi atomi, fara niciun ajutor exterior.

Sursa: Galileo