Home » D:News » Impartim galaxia cu 38.000 de civilizatii extraterestre

Impartim galaxia cu 38.000 de civilizatii extraterestre

Impartim galaxia cu  38.000 de civilizatii extraterestre
Publicat: 06.02.2009
Conform International Journey of Astrobiology, descoperirea in ultimii ani a peste 337 de planete in afara sistemului nostru solar, relanseaza ipoteza conform careia in galaxia noastra este foarte posibil sa existe si alte civilizatii inteligente. Numarul acestora se estimeaza a fi intre 361 si numai putin de 38.000.

Duncan Forgan, cercetatorul din spatele acestui studiu-estimativ efectuat de Universitatea din Edinburgh. este de parere ca procesul in sine este unul in care nu facem decat sa “cuantificam propria noastra ignoranta ca specie “
Pentru studiul sau profesorul Forgan a simulat ca o galaxie asemanatoare cu a noastra, isi poate dezvolta propriile sisteme solare bazate pe existenta exoplanetelor din jurul galaxiilor vecine.

Conform acestei ipoteze, posibilitatea descoperirii altor civilizatii extraterestre este sensibil crescuta. Primul scenariu considera ca orice forma de viata poate aparea relativ usor pe alte planete, fiind in schimb mai dificil pentru acesta sa atinga un nivel rezonabil de inteligenta. Conform acestei teorii am putea fi vecini cu “doar” 361 de civilizatii inteligente in galaxie.

Al doilea scenariu examineaza posibilitatea ca formele de viata sa circule la propriu de la o planeta la alta prin intermediul coliziunii asteroizilor, o teorie care priveste inclusiv pe cea a aparitiei vietii pe Terra.

“Chiar daca formele de viata extraterestre exista, din nefericire ne confruntam cu posibilitatea de a nu intra niciodata in contact cu ele. De asemenea, viata de pe alte planete poate fi la fel de complexa si variata ca viata de pe Terra, prin urmare nu putem anticipa modul in care arata si se comporta formele de viata inteligente extratrestre “ declara profesorul Forgan intr-unul dintre comunicatele sale de presa.

Sursa : BBC News