Home » D:News » Genele hotarasc asumarea riscurilor financiare

Genele hotarasc asumarea riscurilor financiare

Publicat: 11.02.2009
Cercetatorii din cadrul Universitatii Northwestern din Chicago au reusit sa identifice genele care cresc sansele unei persoane de a risca finantele lor sau ale altora.

La acest studiu au luat parte 65 de barbati si femei. Acestia au participat la un  joc computerizat care presupunea efectuarea unor investitii. In acelasi timp, tuturor jucatorilor li s-au preluat mostre de saliva in vederea obtinerii ADN-ului. Studierea anterioara a ADN-ului a aratat legaturi clare intre modul in care corpul isi utilizeaza resursele de serotonina si dopamina si asumarea riscurilor. Voluntarii cu o versiune mai lunga a genei legate de serotonina au fost cu 28% mai putin doritori sa isi asume riscuri decat aceia cu o versiune mai scurta. In schimb, cei care au o versiune particulara a genei relationate cu dopamina au cu 25% mai multe sanse sa faca investitii periculoase. “Pe masura ce incepem sa simtim consecintele devastatoare ale crizei financiare mondiale, este util sa cunoastem mai bine mostenirea genetica care ne influenteaza comportamentul economic”, este de parere Dr. Joan Chiao, din cadrul Universitatii Northwestern.