Home » D:News » Oamenii de Neanderthal pot pasi din nou pe Terra

Oamenii de Neanderthal pot pasi din nou pe Terra

Publicat: 13.02.2009
Codul genetic al speciei preistorice a oamenilor de Neanderthal a fost dezvaluit intr-o mare proportie, dupa ce savantii de la Institutul Max Plank din Germania din omologii lor americani au reusit sa identifice peste 1 miliard de secvente ADN din fosilele descoperite in Europa, anunta DailyMail.

„Studiul neanderthalienilor si al genomului acestora ne va dezvalui secretul care ne face pe noi, cei de azi, umani. Totodata vom afla de ce am ramas singura specie hominida pe Pamant si de ce avem capacitatile unice care ne-au permins sa supravietuim”, sustine Jean-Jacques Hublin, unul dintre cercetatorii implicati in proiect.

Pana in prezent, circa 63% din genomul omului de Neanderthal a fost identificat, fapt ce permite oamenilor de stiinta sa se gandeasca la o posibila clonare a acestuia. Cu toate acestea, tehnologia din prezent nu permite inca o atare incercare. „Sa clonezi o specie hominida preistorica pe baza ADN-ului extras din fosile vechi de aproape 70.000 de ani ramane o initiativa imposibila. Nu excludem insa posibilitatea ca neanderthalienii sa poate fi clonati in viitorul apropiat”, concluzioneaza Svante Paabo”, coordonatorul proiectului.

Sursa:DailyMail