Home » D:News » Extraterestrii pot trai pe planete inghetate

Extraterestrii pot trai pe planete inghetate

Publicat: 13.02.2009
Ar fi putut un astronom extraterestru sa identifice viata pe Terra in timpul unei ere glaciare? Studii recente demonstreaza ca lumina reflectata in spatiu de zapada si gheturi ar fi impiedicat observarea vegetatiei specifice acelor vremuri, fapt in masura sa le dea sperante oamenilor de stiinta in descoperirea vietii pe indepartatele planete inghetate.

„Stim astazi ca vegetatia terestra poate reflecta lumina in spatiu si ca poate fi obervata de la mare distanta. Acest lucru este posibil insa doar intr-un climat mult mai cald decat cel din zilele noastre”, sustine Luc Arnold, cercetator la Observatorul Haute din Franta.

Folosind modele paleoclimatice (tundra, padure tropicala, desert) oamenii de stiinta au putut identifica modul in care fiecare dintre acestea reflecta lumina in spatiul interstelar, oferind suficiente date pentru a putea incerca sa identificam modele asemanatoare pe alte planete.

„Este suficient sa detectam o reflectie in acelasi spectru precum cele inregistrate de Agentia Spatiala Europeana pentru a identifica o posibila sursa a vietii in Univers”, concluzioneaza acelasi Luc Arnold.

Sursa: MSNBC