Home » D:News » Noi galaxii se formeaza la o distanta de 35 de milioane ani-lumina

Noi galaxii se formeaza la o distanta de 35 de milioane ani-lumina

Noi galaxii se formeaza la o distanta de  35 de milioane ani-lumina
Publicat: 19.02.2009
Astronomii au anuntat recent descoperirea unor noi galaxii pitice, care se dezvolta in interiorul unui inel de gaze, pastrat in aceasta forma inca de la inceputurile universului.

In mod straniu, noile galaxii par sa fie lipsite de materie neagra, sugerand posibiliatea ca o parte dintre primele galaxii ale universului sa se fi format numai din gaz. Noile galaxii pitice se formeaza in interiorul unei zone intinse de hidrogen si heliu, denumita Inelul Leo, aflat la o distanta de 35 de milioane de ani-lumina de Pamant. Inelul Leo a fost descoperit in urma cu 25 de ani, insa pana in prezent, astronomii nu au observat ca acesta formeaza in interior noi stele.

Cu ajutorul telescopului NASA Galaxy Evolution Explorer (GALEX), o echipa de la Universitatea Johns Hopkins a descoperit ca inelul contine cateva nuclee de stele tinere, galaxii pitice in devenire. Acestea au de un milion de ori masa Soarelui, rivalizand in marime galaxiile pitice care orbiteaza in jurul Caii Lactee. Insa, spre deosebire de acestea din urma, care contin de 10 000 de ori mai multa materie neagra decat materie obisnuita, galaxiile din Inelul Leo nu pare sa contina deloc materie neagra.